İNGİLİZCE

Tüm TED okullarında İngilizce dil eğitimi, Avrupa Ortak Diller Çerçeve Programı (CEFR) esas alınarak hazırlanır ve Milli Eğitim Bakanlığı onaylı K12 bütünlüğündeki TED Okulları K12 İngilizce Dersi Öğretim Programı doğrultusunda gerçekleştirilir. 5. sınıf öğrencilerimiz okulumuzda sene başında TED Genel Merkez tarafından uygulanan Readiness Exam (İngilizce Hazırbulunuşluk Sınavı) sonuçlarına göre kur gruplarına ayrılır ve yıl boyunca İngilizce derslerine  ihtiyaçlarına göre belirlenen kurlarda katılım gösterirler. TED Genel Merkez Yabancı Diller Müdürlüğü tarafından uygulanan Sene başı Hazırbulunuşluk Sınavı ve LEE-EYE (Level Exit Test- End of the Year ) sene sonu seviye belirleme sınavları ile tüm ortaokul öğrencilerimizin yıl boyunca gösterdiği gelişim izlenir.  5. sınıf düzeyi hazırlık sınıfı olarak değerlendirilir ve yıl boyunca yoğunlaştırılmış İngilizce programı takip edilir. Türk ve yabancı İngilizce öğretmenleri tarafından hazırlanan ve uygulanan 18 saatlik yoğunlaştırılmış İngilizce programımızın 14 ders saati Türk, 4 ders saati ise yabancı öğretmenler tarafından uygulanır. Öğrencilerimizle 6 ve 7. sınıf düzeyinde haftada 12 ders saati, 8.sınıf düzeyinde ise LGS hazırlık çalışmaları nedeniyle haftada 10 ders saati İngilizce dersleri işlenir.

Dil edinimi sarmal bir yapıdadır ve öğretim içeriğin yeri ve zamanı geldikçe tekrar edilerek ve genişletilerek gerçekleştirilmesine dayanır. İçerik her aşamada genişleyerek ilerler. Temel dil becerilerini edinmiş olan öğrenciler aşamalı olarak bu yetilerini geliştirirler. Yabancı dil programımızda dil öğretimindeki dört becerinin - Listening (Dinleme), Speaking (Konuşma), Reading (Okuma) ve Writing (Yazma)- geliştirilmesine eşit oranda önem verilir.

Tüm sınıf seviyelerinde gerek bireysel olarak gerekse grup uygulamaları ile öğrenilen dili günlük yaşama taşımayı hedefleyen proje çalışmaları yapılmaktadır. Öğrencilerimiz, ihtiyaçları doğrultusunda ve gerekli durumlarda öğretmenleri tarafından etüt çalışmalarıyla da desteklenir.

Temel yaklaşımımız öğrencilerimizin yabancı dili en iyi şekilde öğrenebilecekleri, modern öğretim metotlarına ve bireysel farklılıkları dikkate alan farklılaştırılmış eğitim modellerine dayanan, anlamlı, etkili, öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenecekleri yabancı dili sevdirecek bir öğrenme ortamı yaratmaktır.

Okulumuz K12 bütünlüğü içerisinde 5,6 ve 7. sınıflar için uygulanan Cambridge ESOL Sınavlarının (FLYERS, KET, PET) başvurularını yapar, sınava hazırlık sürecinde öğrencilere uygulanacak deneme sınavlarını hazırlar ve uygulanmasını koordine eder. Sınav sonrası sonuçlar ölçme ve değerlendirme biriminden alınır ve detaylı analizleri yapılarak öğrencilerimizin gelişimleri, dil edinim süreçleri yakından izlenir ve gerekli destek ve geliştirme çalışmaları bu analizler sonucunda uygulanır. Öğrencilerimizin ortaokul bitiminde CEFR kriterlerinde B1+ seviyesinde İngilizce yeterliğe sahip olmasını hedefleriz.

 

ALMANCA

TED Çanakkale Kolejinde ikinci yabancı dil öğretimi ilkokul üçüncü sınıftan itibaren haftada 2 ders saati Almanca olarak uygulanmakta olup, sonraki yıllarda başka dillerin de programa alınması hedeflenmektedir. Derslerdeki öncelikli amaç, öğrenilen ikinci yabancı dilde belli bir altyapı oluşturmak, öğrenilen dili sevdirmek ve dilin kültürel ögelerini öğrencilerimize tanıtmaktır. Okulumuzda yaratıcılığı, açıklığı, eleştirel bakış açısını, sorun çözme yetisini geliştiren iletişimsel yönteme dayalı öğretim yöntemleri uygulanır. İletişimsel metot kullanılarak öğrencilerimize ikinci yabancı dilde de okuma, yazma, dinleme ve konuşma olmak üzere dört temel becerinin kazandırılmasını hedefleriz.

Öğrencilerimizin ikinci yabancı dilde Avrupa Birliği Dil Standartları (A1-A2, B1-B2, C1-C2) kapsamında belirlenen A2 seviyesine ulaşmaları amaçlanır. A2 seviyesine ulaşan bir öğrenci seyahatlerinde akıcı olarak kendini ifade edebilir; öğrendiklerini deneyimlerine aktarabilir, hayallerini, görüşlerini ve olasılıkları tarif edebilir ve bu dilde iletişim kurabilirler. Bu amaçla, uygulanan oyunlar, diyaloglar, video-filmler ve şarkılar ile desteklenen eğlenceli bir öğretim süreci uygulanır ve dil öğreniminin dört temel becerisi (okuma-yazma-dinleme ve konuşma) kazandırılır. Tüm bunların yanı sıra afiş, skeç ve proje çalışmalarıyla kazanımlar tüm seviyelerde pekiştirilir.